27.03.2018
Pornind de la afirmația lui Aristotel, conform căreia „întregul este mult mai mult decât suma părților”, cei de la Google au desfășurat un studiu (numit Project Aristotle) pentru a verifica ce anume face ca o echipă să fie eficientă. Ei au început prin a defini riguros ce înseamnă eficiența, cu ajutorul interviurilor cu directorii, team leaderii si membrii echipei și au evaluat-o în patru moduri diferite. Cercetătorii au descoperit că ceea ce contează cu adevărat este mai puțin ce fel de membru se află în fiecare echipă și mai mult cum anume echipa lucrează ca un întreg.
Trăsătura care s-a dovedit a fi cea mai importantă pentru eficiența echipei este încrederea, sau confortul psihologic. Mai precis, în momentul în care coechipierii au încredere unii în alții, atunci ei se simt mai confortabil să iși asume riscuri, pentru că știu că nimeni nu se va simți jenat sau mustrat pentru o greșeală sau pentru o idee îndrăzneață.
Deși rezultatele indică o soluție simplă, în realitate, construirea încrederii între membrii unei echipe este o muncă laborioasă. Autorii articolului sugerează câteva tehnici utile pentru construirea acestei trăsături. Între ele se numără respectul de a îi asculta pe ceilalți, practicarea empatiei și a autenticității, consolidarea vorbelor cu fapte, intrajutorarea, acceptarea punctelor de vedere ale echipei, chiar dacă sunt în dezacord cu cele personale etc.
Pentru mai multe detalii pe acest subiect, vă invităm să parcurgeți articolul de mai jos:
Ultimele articole
-
Efectul Flynn in Romania - Schimbari de-a lungul timpului si intre generatii in performanta cognitiva
Studiul de fata investigheaza in ce masura exista o crestere a performantelor cognitive in mod constant in populatia din Romania, luand in calcul specificul individual si generational de-a lungul timpului.Mai mult -
Legatura dintre afisarea de emotii diferite fata de cele resimtite cu adevarat la locul de munca si sanatatea angajatilor
In studiul de fata se scot in evidenta problemele asociate disonantei emotionale resimtite la locul de munca si factorii de risc pentru accentuarea disonantei in contextul angajatilor, in servicii de asistenta (ex. operatori call-center, agenti, etc.).Mai mult -
Control perceput si emotiile academice prezic succesul studentilor - efecte asupra intentiei de abandon si realizare academica
Studiul de fata investigheaza un fenomen actual - esecul academic. Mai specific, examineaza cum controlul academic perceput şi emotiile academice prezic succesul studentilor, conceptualizat fie ca intentie de abandon scazuta, fie ca realizare academica inalta.Mai mult